Per començar, anem a situar aquest blog, dedicat al tema de l'ensenyament de llengües, dins de l'assignatura que porta el mateix nom. La funció d'aquest és repassar temes, o, per què no, afegir d'altres, que tinguin a veure amb l'assignatura i els seus objectius, simulant, com ens ha explicat el profe, una mena de diari de l'aprenent on reflexionar sobre el procés d'aprenentatge.
Aquesta assignatura és obligatòria, al menys per a mi, perquè forma part del pla d'estudis de Lingüística Aplicada a la UPF. Estem al 2n curs, 3er trimestre, el que vol dir que ja no queda res per acabar el curs. És curiós que ens hagin fet esperar fins al final per a aquesta assignatura. Quan em vaig decidir per estudiar Lingüística, era gairebé l'única assignatura que coneixia. Ara ja som casi experts, però en un principi, veure al pla d'estudis alguns títols com Pragmàtica i Semàntica Computacional o Lingüística Forense, em desconcertava una mica. Potser, per això, (jo el que volia era estudiar el segon cicle de Traducció) perquè em resultava tan diferent del què havia fet fins aquell moment, que em vaig decidir per la Lingüística.
Bé, deia que coneixia el tema de l'ensenyament de llengües perquè abans d'això vaig estudiar magisteri, amb l'especialitat de llengua estrangera, a la Universitat de les Illes Balears. Sincerament, tenia moltes expectatives amb aquesta assignatura, penso que em servirà per reforçar el que vaig aprendre de didàctica de la llengua (anglès principalment), que no va ser molt en realitat. Vam passar més temps estudiant gramàtica i llistes de vocabulari que no pas aprenent a ensenyar, que era pel que anàvem a classe, no? Però això ja és una altra història...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment