Després d'haver pseudoanalitzat les teories psicològiques i lingüístiques que hem "sofert" al nostre curriculum lingüístic, ens proposen centrar-nos en aspectes més concrets com els que es repasen a continuació.
Pel que fa a l'aula més ben acondicionada que recordo... crec que triaré un dels cursos de l'EGB, potser 5è o 6è, ara no podria concretar més. El problema és que cada curs disponien les taules (eren uns pupitres dobles, per a dues persones, amb cadira incorporada, tot fixe) d'una manera diferent: en cercle, en forma de u dins una altra u, en fileres... Però l'any que em va agradar més va ser aquell que les vam posar per grups. Cada grup eren 3 pupitres, és a dir, 6 persones. Al llarg del curs anàvem canviant de lloc, de tal forma que els grups també canviaven. Era molt divertit, estar en grup per comentar-ho tot, fer els treballs en grup... Però crec recordar que era una mica caòtic, en el sentit que èrem petits i ens passàvem tota l'estona xerrant!
Aquesta és la favorita quant a mobles, pel que fa als aparells i tot això, suposo que les de la uni, tant aquestes de la UPF com les de la UIB a Menorca, amb les pantalles per fer les classes de videoconferència amb els profes i alumnes de Palma i Eivissa, els micros per intervenir, etc. I, a més, perquè tota l'Extensió Universitària (eufemisme d'intent de facultat o sucursal univeritària) estava situada en una antic casa-palacete del centre del poble d'Alaior, les grans habitacions eren les aules, hi havia un pati, amb jardí, una escala majestuosa, una gran biblioteca... semblava com tenir la uni a casa ;)
Respecte a la relació entre els companys en un curs de llengua, pel que he dit més amunt, és clar que ho trobo molt important, i no només en l'aprenentatge de llengües, sinó també d'altres matèries. Tant en cursos d'anglès que vaig fer a Anglaterra com els que fèiem a Finlàndia i les classes extraescolars ens sèiem en cercle i interactuàvem moltíssim. Crec que poder practicar o comentar amb els companys el que t'estan explicant és molt bo per a un aprenentatge constructiu.
Per últim, quant als horaris, no tinc una opinió molt clara. Supós que el millor és estudiar al matí, en general, tot i que personalment, com que m'agradar dormir i als matins estic molt espesa, m'han anat millor les classes al capvespre. De cursos intensiu vaig fer un a Oxford, cada dia no recordo si 4 o 5 hores, però com que tots èrem espanyols, el que apreníem al matí ho desapreníem la resta del dia perquè no practicàvem res. Tot i això, la meva companya de pis, alemanya, va arribar al setembre i va seguir un curs intensiu de 3 setmanes que la va ajudar molt, en acabar-ho deia que havia aprés més en aquelles 3 setmanas que en els darrers 3 anys al seu institut.
Monday, 14 May 2007
Subscribe to:
Posts (Atom)